Vanliga frågor & svar (FAQ)
Behöver jag göra något när min bil är på verkstaden?
Svar: Vara tillgänglig på telefonen under verkstadsbesöket, då vi kan kontakta dig.
Vad innebär en felsökning av min bil?
Svar: Vi felsöker alla typer av problem som du ha med ditt fordon för att hitta det som behöver åtgärdas. Om du vill kan vi åka med dig i bilen så vi kan förstå vad för problem du vill framföra.
Vad händer om ni upptäcker nåt mer fel på min bil?
Svar: Vi kontaktar alltid dig vid andra åtgärder genom ett sms. Där du får info om vad som behöver åtgärdas samt pris. Där du får godkänna eller avböja arbetet.
Hur vet jag vad verkstaden gjort med min bil?
Svar: När du hämtar din bil går servicerådgivaren igenom serviceprotokollet med dig där man ser vad som är gjort på service eller vad som har åtgärdats.
Vad ska jag parkera när jag kommer och lämnar bil?
Svar: Vi har parkeringsplatser i mitten av parken, viktigt att komma ihåg att teknikerna kan köra in bilar vid portar så man ej står i vägen. Platser finns runt om i parken.
Hur fungerar det att ta en ersättningsbil hos BeOs?
Svar: Kostnader för att ta en ersättningsbil är, 200 kr per dygn och du betalar sedan 29kr/mil och behöver inte tanka ersättningsbilen. Självrisken vid stöldskada eller annan skada orsakad av låntagaren är 10 000 kr inklusive moms. Vi erbjuder självriskreducering för 125 kr då självrisken till 5 000 kr inklusive moms. Självriskreduceringen är frivillig och du får frågan innan du hämtar ut ersättningsbilen.
Hur betalar jag för mitt verkstadsbesök?
Svar: Vi tar inte kontanter längre. Vi tar kort och swish, men även Autoexperten kortet. Har du inte Autoexperten kortet kan vi hjälpa dig med att skaffa ett i kundmottagningen.
Har ni drop-in för min bil?
Svar: Vid mindre jobb som lampbyten eller liknande kan man komma in mellan 14:00 – 16:00. Men bra att ta kontakt med kundmottagningen så man kan diskutera vad som skall utföras. Telefonnummer: 018 69 30 30.
Uppdaterar ni mina bilkartor?
Svar: Ja, är det så att du inte har den nya uppdateringen så uppdaterar vi den åt dig i samband med service.
Hur gör jag om jag vill börja jobba på BeOs Bilservice?
Svar: Maila ditt CV och personliga brev till robin@beosbil.se.
Vad menas med restade delar(bildelar)?
Svar: Restade delar innebär att det är slut i huvudlaget hos våra leverantörer. Reservdelar kollar alltid upp vad för leveranstider som dom restade delarna har och kontaktar alltid dig för leveransbesked.
Vad ingår i min garanti på bilen?
Svar: För att hålla dig uppdaterad om garantin villkoren så vänligen kolla i din servicebok. Eller kontakta våran kundmottagning.
Vad kostar en felsökning?
Svar: En felsökning startar från 1749 kr och detta är för en timmes felsökning. Vid allt för svåra felsökningar kontaktar vi alltid dig om vi behöver mer tid på felsökning. Är detta fel garantirelaterat så debiteras du ej någon kostnad.